Tu dia...Dia Datang!!! | RED MUMMY | Tips Blogging



Salam semua..pada mula saya aktif berblogging,saya amat tertarik dengan blogger yang bernama RED MUMMY yang di katakan memang terkenal dan menjadi antara idola kebanyakan blogger di Malaysia.Seorang blogger yang berjaya menjana pendapatan ribuan ringgit hasil dari iklan yang di jana di blog beliau.Atas dasar rendah diri saya terasa teruja dan gembira bila beliau sudi menjengok blog saya biarpun tanpa meninggalkan sebarang komen.Seorang blogger yang sentiasa sibuk dengan aktiviti seharian beliau sememangnya membatasnya untuk singgah lama di mana-mana blog.



Buat blogger besar seperti RED MUMMY kemasukan traffic ke blog mereka di bantu oleh PAGE RANK yang tinggi yang menjadikan blog mereka mesra SEO untuk di acces mudah oleh enjin carian di semua carian enjin.



Untuk pengetahuan rakan pembaca sekalian,RED MUMMY merupakan antara penyumbang terbanyak backlink di blog zulkbo kerana saya kerap meninggalkan komen dan URL saya di blog beliau.Satu langkah mudah bagi blogger per PAGE RANK rendah seperti blog saya untuk meningkatkan backlink.Dengan cara ini secara tidak langsung akan membantu menaikkan PAGE RANK blog zulkbo di masa hadapan.Itu adalah basic dalam berblogging yang pernah saya ceritakan dalam entri saya sebelum ini agar kita kerap meninggalkan komen di blog yang mempunyai PAGE RANK tinggi.






Antara blogger yang mempunyai PAGE RANK tinggi yang anda semua boleh layari dan cuba mendapatkan backlink mudah dengan meninggalkan komen di blog mereka:



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Ahad, September 19, 2010

35 Komen:

  1. ieda pon minat dengan redmummy, bestttt citer dia. wah backlink menjadi ye, yee..betul tu, blog ideas think share tu memang best, banyak info dan tuan blog tu mesra alam, tu yang buat kita selalu nak baca tulisan beliau :)

    BalasPadam
  2. menarik menarik,..... hehe jap jap.. nak baca lagi..

    BalasPadam
  3. den akan segera bertandang he3..cuti raya sudah habis..lama x buat blog walking :D

    BalasPadam
  4. insyallah sy pun nak singgah blog red mummy ni..mst menarik blog dia.

    BalasPadam
  5. betol bro koi..dulu saya rajin komen blog Hanis zulikha @ inibelogsaya.blogspot.com seorang model yang terkenal dan pernah masuk papper macam red mummy

    New Entry "Cari Kerja Pakai 'Cable' , wajarkah? "

    BalasPadam
  6. huhu redmummy mmg hot..tapi aku tak larat nak bukak page dia..karang taktau nak komen ape..

    BalasPadam
  7. salam,
    oh begitu rupanya..
    saya ni selalu jadi pembaca senyap..
    sejak2 akkhir2 ni jer cuba nak mesra alam..

    BalasPadam
  8. OOoo..maknanya, klu ada visitor dr redmummy tu, maknanya redmummy la yg dtg ea?? Selama ni mak hengatkan blogger lain yg baca komen kita kat blog redmummy tu yg dtg..

    P/s: Err..blog ni x tersenarai ke pankrank yg tinggi? HIks...lalala

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum,

    Keh pun diam tak diam meminati red mummy
    dan meletakkan link dia dalam blog keh..
    Tahniah En Zul, mendapat kunjungan blogger Diva yang terkenal.

    BalasPadam
  10. Salam...

    Betul3x...Selalu jgk ke blog Red Mummy tp sbg silent reader. Pernah komen sekali dua je.

    Ya Allah, terharunya......ada Teratak Usang. Terima Kasih letak link, walaupun catatan blog hancuss....

    BalasPadam
  11. Rajin2 la menjengok blog rodong2 yek.

    BalasPadam
  12. Gitulah kita nie zul menumpang tuah org... kawan selalu juga tumpang tuah di blog aok nei..selamat maju jaya zul.

    BalasPadam
  13. Salam bro zul,dia tak pernah datng ke belog sya ,nak kena jnguk belog dia la..xpernah pg lagi..

    BalasPadam
  14. ape2pun blog dorg semua mmg hebat!

    BalasPadam
  15. betul tu bro,
    ini pun salah satu tips terbaek meningkatkan traffic..
    Blog bro pun hebat juga..

    BalasPadam
  16. terima kasih atas perkongsian tersebut, bro zul :)
    selalu juga tinggalkan komen di sana..

    BalasPadam
  17. fuyooo...mmg otai..lepas ni zulkbo pulok! insyaAllah... :)

    BalasPadam
  18. tips cm ni mmg menjadik huhu i like

    BalasPadam
  19. salam
    pernah ke RM, tapi saya tak tahu nak komen apa2
    ...mungkin perlu lebih kerap lagi ke sana

    BalasPadam
  20. salam.

    oooo .. begitu caranya. nanti saya ikut. t.kasih atas tips yang sangat berguna itu.

    BalasPadam
  21. salam..trime kasih atas info ini

    BalasPadam
  22. salam
    nampaknya strategi bro sudah membuahkan hasil tu..syabas
    terima kasih jugak pasal ada backlink tu hehe

    BalasPadam
  23. salam,
    bila la pulak redmummy nak datang kat blog mas lak... hehehe

    BalasPadam
  24. thankz 4 info

    BalasPadam
  25. kite pown ske baca redmummy, wajib baca n3 dia, syiokkk... :P

    BalasPadam
  26. so kalau mcm tu nk komen jg ler kt blog dia..hehe

    BalasPadam
  27. SeSemoga blog Zulkbo juga mendapat pagerank tertinggi selepas ini. Terus berblogging dan menjadi hebat sehebat redmummy.

    BalasPadam
  28. Salam.
    tips yang bijak...
    abg zul memang giat dalam menaikkan page rank. bagus usaha abg zul tu.. nanti bertambahlah BE dari Nuffnang kalau traffic banyak..

    BalasPadam
  29. saya suke baca ulutiramstraightedge.blogspot mmg best..try la..

    BalasPadam
  30. salam webmast.. pergh, aku baru berkobar kobar nk tulis komen.. pastu terperasan plak ayat lu ni kat atas.. bagi nasihat sebelum nak buat komen.. hah!! memang sanchezz la.. segan di buek nyo..

    apa2 pun aku suka blog ni. penuh dgn kata2 membina, nasihat dan ber.. ber.. ber ape aa lagi.. aku nak eja susah ni.. inspirasi.. haa .. adeh

    Nak tanya kt webmast ni, ada iklan kiri kanan depan belakang ni, berbyr ke free je?.. kalau free aku nak gak letak iklan satu..

    satu lagi.. bro ada letak blog kt blogcatalog ke? kalau tak salah, aku perasan la tadi. aku ingat nak letak gak.. tapi mak aih!! tekezut aku.. bayar rupenye.. tapi aku selamba la nak bayar tadi. last2 mintak credit card je.. ceh!! aku mana ada cc.. paypal ada la.. tlg bagitau kat owner blogcatalog tu suh letak icon paypal sekali.. rugi dia 1 customer yang berpotensi cam aku ni ha.. ponat btul menaip hari ni.. lenguh tengkuk.. wassalam sahabat

    ShhhhHhhh.. ini Rahsia wanita

    BalasPadam
  31. betul ke red mummy yang datang tu,visitor red mummy lain kut yang ikut url zulkbo...eh, janganla ban komen nih......

    BalasPadam
  32. mana satu yg betol ni. red ke yg dtg

    BalasPadam